קורס התמחות בספקטרום האוטיסטי

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר הילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי, ובהתאם הביקוש הרב לאנשי טיפול בתחום, עם רשימות המתנה ארוכות. 

לשם כך בנינו, בבית למקצועות ההורות, את קורס ההתמחות היחיד מסוגו בארץ, המיועד למדריכי הורים, אנשי חינוך וטיפול ויועצי שינה – קורס התמחות בספקטרום האוטיסטי.

בקורס תכירו את המאפיינים השונים של ASD, התחלואות הנלוות, תדברו על ההיבטים החברתיים, הרגשיים, תכירו מגוון רחב של טיפולים המוצעים, תלמדו על דרכי ההתמודדות עם התנהגויות שונות, אסטרטגיות למידה, הממשקים עם מערכת החינוך וסוגי המסגרות. וכמובן תלמדו על סוגיות בהורות ובמשפחה בכלל והשלבים שלאחר האבחון.

 

המרצות בקורס:

אלונה מולכו חיימוביץ

מנתחת התנהגות, מדריכת הורים בגישת אדלר ויועצת שינה, בוגרת הבית למקצועות ההורות. מעל 20 שנות ניסיון בהדרכה, בניית תכניות טיפול ושילוב של ילדי ASD. תפקדה כמנהלת מקצועית במעונות יום שיקומיים של אלו"ט. דוקטורנטית במח' לפסיכולוגיה באונ' בן גוריון.

מרב סעד

בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בפיתוח תכניות לימודים. מדריכת הורים בגישת אדלר, בוגרת הבית למקצועות ההורות. ניסיון של כ 30 שנה בעבודה עם ילדים על הספקטרום במסגרות חינוך מיוחד ובשילוב. מלווה הורים בהדרכה פרטנית וקבוצתית.

מרצה אורחת: ד"ר אורית סטולר

נוירולוגית ילדים מומחית בהתפתחות הילד. כיום מנהלת את מערך התפתחות הילד במחוז השרון במכבי. בשנים שקדמו לכך ניהלה את תחום הגיל הרך במרכז לאוטיזם באספהר שם עסקה באבחון, מחקר היתה חלק מהצוות המנהל של האלו"טפים וקיימה מרפאה פרמקולוגית לילדים על הרצף האוטיסטי.

 

הנושאים בקורס: מאפיינים של האוטיזם, מאפייני תקשורת, שפה, דיבור והתנהגות, תיאוריות שונות להסבר האוטיזם: תיאורית חברתיות רגשיות וקוגניטיביות, אבחונים, טיפולים רפואיים ואלטרנטיביים, גישות טיפוליות מרכזיות, סוגי מסגרות והתמודדות עם מערכת החינוך, סוגיות בהורות לילד עם אוטיזם, אחים במשפחה, המשפחה המורחבת, מיצוי זכויות, תקשורת הורה וילד ועוד….

 למי מיועד: מדריכי הורים, מנחי קבוצות הורים, מטפלים משפחתיים, יועצות חינוכיות, מורות, עובדות סוציאליות וכל מי שעובד עם הורים וילדים

 

קורס מקוון

12 מפגשים – 56 ש"א
יום שלישי 10.9.24 בין השעות 17.00-20.30 

לפרטים והרשמה מלאו פרטים בצד שמאל או התקשרו 09-7422611

אז בואו להעשיר את סל הכלים המקצועי שלכם עם התמחות מבוקשת, מעצימה ומשפיעה, אנחנו מחכות לכם!