052-3730147

דף הפייסבוק שלי

השרון והצפון

עברית

שמי ענת דיין ליכט. אני נשואה לדור ואמא לרום, זיו ומאיה.

כשרום, בני הבכור, היה בן 4 חודשים גילתי לראשונה מהם "לילות לבנים". מהם לילות שמתעוררים כל שעה, גליתי כמה מאמצים נדרשים כדי להרדים ילד אחד וכמה יצירתי צריך להיות כדי למצוא את הדרך להרדים אותו….
כאמא עייפה, מותשת ומתוסכלת התחלתי לחקור ולחפש דרכים בהם אני אוכל לעזור לרום לישון לילה רצוף, וכן גם להחזיר לי ולבעלי, את הזוגיות, השלווה, השקט ושעות השינה שהיו בבית לפני שרום נולד. אז פניתי לייעוץ שינה בשיטה מתוזמנת (דקה איתו בחדר ושתי דקות מחוץ לחדר) אחרי יומיים קשים מאוד, עם בכי בלתי פוסק של רום, הבנתי שזאת לא הדרך שמתאימה לנו, והשלמתי עם העובדה שכנראה לא נישן בתקופה הקרובה.
כשרום היה בן 9 חודשים, החלטתי שאני חייבת לטפל בחוסר השינה של כולנו. קודם כל בשביל רום, שהיו חסרות לו המון שעות שינה גם ביום וגם בלילה וגם בשבילי ובשביל בעלי שהיינו ממש עייפים.
ואז גליתי את שיטת "לילה טוב". קראתי על השיטה ומאוד התחברתי לעקרונות הבסיסיים שלה. ובעיקר לעובדה שיש מענה תמידי לבכי של רום. התחלנו תהליך של ייעוץ שינה בשיטת "לילה טוב". תהליך שכלל עבודה רבה אבל החזיר את השפיות לכולנו. תהליך בו לימדנו את רום להירדם בצורה עצמאית, תהליך בו קבלתי כלים להתמודד עם כל רגרסיה (פקיעת שיניים, מחלות, שינוי שגרה  ועוד) שתבוא, תהליך שבסופו רום הלך לישון ברוגע בשעה 19:30 וקם בבוקר בשעה 6:30.
ואז נולדו לנו תאומים, זיו ומאיה וגיליתי מהם "לילות לבנים" כפול 2. ושוב נוכחתי לדעת שבעזרת תהליך מסודר ניתן לחזור לישון בלילות. למדתי ייעוץ שינה בשיטת "לילה טוב" ומאז אני מלווה ועוזרת למשפחות שנמצאות במצב דומה ללמד את ילדיהם הרגלי שינה נכונים.

אשמח ללוות גם אתכם בתהליך שבסופו השפיות והשלווה תחזור לביתכם.

בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ומשאבי אנוש (המכללה למינהל), בעלת תעודת הוראה לחינוך לגיל הרך + א'-ב' (בית ברל)  יועצת שינה מוסמכת בשיטת "לילה טוב", מאמנת שינה ומדריכת הורים בשיטת אדלר.

 

ענת- שינית את חיינו. נתת לנו את המסגרת, הכלים והתמיכה שהיינו צריכים בשביל ללמד את הקטן שלנו הרגלי שינה בריאים ולהחזיר את השינה והשלווה לחיינו.לפני הייעוץ, גיא היה נרדם במהלך היום רק בעגלה, רק בנדנודים ו"ששש" שהלכו והתארכו מיום ליום. בערב, נדרש לעזרתנו כדי להירדם במיטה גם על ידי טפיחות וששש…כל הרדמה לקחה כשעה. בלילה, היה מתעורר כל שעה וחצי בממוצע. שינה של 3 שעות רצופות הייתה נדירה. התהליך לא קל. נדרשים אורך רוח, סבלנות, נחישות והתמדה. ענת, היית שם לאורך כל הדרך לעודד, להקשיב לתסכולים, לייעץ, לכוון, להציע, ללמד. הכול בגישה נעימה, מכבדת, מקבלת ותומכת. התמודדת עם החששות, הלבטים והתסכולים שלי ועשית זאת בצורה מושלמת. ידעת מתי לדחוף ולעודד ומתי להניח ולשחרר.
היום לקטן המתוק יש הרגלי שינה מעולים. מתינוק שנזקק לעזרתי כל שעה בלילה ולא אהב את המיטה שלו – היום הוא נרדם לבד במיטה (ב 10 דקות בערך), יודע לקחת מוצץ לבד, עצמאי בשינה וישן ברציפות לילה שלם.
כמובן שיש מחלות/יציאה משגרה וכו' שמשנים קצת את הדברים, אבל בזכות הייעוץ יש לי את הכלים להזכיר לגיא את ההרגלים הטובים שיש לו.
התהליך ארוך אך שווה את זה.
מומלץ בחום לכל מי שלא ישן/ה בלילה ושחייהם סובבים סביב ניסיונות הרדמה…

ממליצה על ענת בחום רב. בדרכה העדינה והנעימה היא מלמדת, מכוונת ומביאה תוצאות!!!!
תודה רבה"

*******

ענת היקרה,
לפני שפנינו אליך אמרו לי כל הזמן שילד שני זה כמו עוד שלושה. ואני אמרתי לעצמי שזה קטן עליי. הילד הראשון שלי, עומר, היה מלאך וזה יהיה קלי קלות. ואז נולדה נטע, שונה בכל מבני הראשון. והחלק הכי קשה איתה היה השינה. ילדה שלא ישנה ביום ובלילה נרדמת רק על הידיים. הייתי חסרת אונים, חסרת סבלנות וחסרת שינה. האמת שבהתחלה חשבתי שאני אצליח לבד, הייתי סקפטית וחשבתי שאף אחד לא ידע לעזור לי עם הבת שלי הרי אני מכירה אותה הכי טוב. אבל טעיתי, עזרת לי ובגדול.
ייעוץ השינה והתהליך שעברנו איתך היה הרגע בו הכול השתנה. לא רק שנתת לי את הכלים להתמודד עם בעיות השינה של נטע אלא גם הכלת את התסכול שלי ונתת לי את הביטחון שהיה חסר לי. בזכותך ובזכות התהליך אני מרגישה שאני מבינה את נטע, אני מרגישה שקבלתי כלים לכל החיים גם אם פתאום אחליט שאני מביאה עוד ילד לעולם (:
ענת, תודה לך על הכול. על ההבנה, על הסבלנות, על הלמידה ובעיקר תודה ענקית על השינה של כולנו. הדרך שעשינו איתך הייתה לעיתים קשה אבל נעימה ועם תמיכה מלאה.אני ממליצה לכולם, לא לחכות עד שהילד יגדל ולא לסבול בשקט…

תודה תודה תודה
שירה, גלעד, עומר וכמובן שנטע (שישנה לילות רצופים)


*******

ענת,

פנינו אליך מהמלצה של חברים שליווית אותם בתהליך. הגעת לביתנו ומהרגע הראשון הרגשנו שאנחנו בידיים טובות. הסברת לנו עם המון סבלנות את התהליך ויומיים אחרי התחלנו תהליך. רצינו להגיד לך תודה רבה. תודה על האוזן הקשבת, על האכפתיות, על הנעימות שלך, על המסירות ועל הליווי הצמוד. אני צריכה ללדת עוד חודש ויודעת שיש לי אל מי לפנות אם נצטרך…

המון תודה מזוהר עודד ומיקה.


*******

 ענת, רצינו להגיד לך תודה רבה

 לא מזמן היתה תקופה שזוגתי ואני לא כל כך ישנו בלילה. אחרי בירור קצר הגענו למסקנה שזה קשור לעובדה שיש לנו תינוקת שלא כל כך ישנה בלילה. פה לינוק, שם מוצץ, עוד בקבוק וכו\' וכו\'. משהו בין 3 ל 4000 התעוררויות מדי לילה. אז רגע לפני אפיסת כוחות קיבלנו את הטלפון של ענת, וחיינו השתנו.

בעזרת שיטת ההרדמה שענת לימדה אותנו לימדנו את הבת שלנו להירדם בכוחות עצמה ואפילו לאהוב את זה. זה לא היה קל וזה לא היה קצר אבל הכי שווה בעולם. ענת ליוותה אותנו בייעוץ יומיומי, עודדה אותנו, חיזקה אותנו וגם נתנה בראש כשהיה צריך, והכל בתבונה רבה, רגישות עצומה, וחיוך מרגיע (שמענו אותו דרך הטלפון(
בלי טיפה של ביקורתיות (דבר שכל הורה מכיר מצד יועצים למיניהם) תמיד עם הקשבה ופתיחות, ועם התאמה מלאה למקרה הפרטי שלנו, בלי מסקנות נחרצות מילדים אחרים. היא תמיד היתה מוכנה לבדוק ולשנות, הפגינה גמישות ובכל פעם שנראה היה לנו שהגענו לכביש ללא מוצא שלפה רעיון או טריק חדש.
בתור הורים צעירים יצא לנו להיתקל ב(יותר מדי) יועצים בכל מיני תחומים. עם ענת זו היתה הפעם הראשונה שהרגשנו מישהו באמת מקשיב, עוזר ומוביל בדרך שהיא לא פשוטה אבל משתלמת צעד אחרי צעד.
אז למי מכם הורים שמשווע לעזרה עם הלילות ולא יודע מי ומה, ענת זה הבן אדם שלכם, לגמרי. אנחנו כבר המלצנו לכמה זוגות וכולם כאחד מודים לנו על זה. עכשיו הילדה ישנה נהדר ואנחנו חזרנו לצרות הרגילות של החיים, שהן כל כך משעממות שמתחשק לנו לפעמים להעיר אותה כדי לשכוח מהן.

דנה, איתמר ומורי.

*******

ענת היקרה,

רוב מכתבי התודה ליועצות שינה מתחילים בתודה על השגת לילות עם שינה רצופה.
אז גם במקרה שלנו, הסתיים התהליך בשינה רצופה בלילות ועל כך מגיעה לך תודה ענקית. אך התודה לא נגמרת בכך- מגיע לך עוד הרבה מעבר!
לאורך תקופה של כמעט ארבעה חודשים היית חלק בלתי נפרד מחיינו, ליווית אותנו במסירות אין קץ, בסבלנות ונועם ובמקצועיות מדהימה.
ידעת תמיד לענות על כל השאלות, להקשיב, להתלבט יחד איתנו, לחקור, לנסות, לדרבן, לחזק ולעבור הצלחות וגם מכשולים. כמובן שעבורנו זה היה מסע לא קל, רצוף בשאלות וקשיים, אך את תמיד היית שם בשבילנו.
מעבר לשינה הרצופה והמאד משמעותית עבורנו לימדת אותנו עוד הרבה מעבר.איתך עברנו תהליכים רבים של התמודדות עם מחלות, רגרסיות, לקיחת מוצץ עצמאית, יציאה מהשגרה, ועוד. לימדת אותנו שתהליכים והתמדה, עקביות וסבלנות משתלמים. לימדת אותנו ללמוד את הבן שלנו, להכיר צדדים נפלאים בו באמצעות התהליך שעברנו כמשפחה, החדרת לנו בטחון בהורות והרבה ידע.
את כל התהליך העברת במקצועיות מדהימה כך שהרבה פעמים צחקנו שאת מכירה את דניאל יותר טוב מאיתנו- תמיד צדקת!
התהליך שלנו הסתיים כשיש  לנו שגרה נעימה וטובה סביב השינה ובידנו את הכלים להתמודד עם כל סיטואציה. אנחנו הרבה יותר רגועים ומבינים את השינה של דניאל, הרבה יותר בטוחים בדרכנו, הרבה פחות מתעסקים בשינה והרבה פחות עייפים:)

תודה רבה רבה על הכל!
ממליצים בחום ומכל הלב!

שגיא, נטע ודניאל

*******

קשה לספר על זיכרונות מודחקים, על ימים ולילות בהם היינו שפוכים.
על הרדמות של שעות על כדור בידיים, על התעוררויות בכל שעה, לשעתיים.
על בכי בלתי פוסק באמצע הלילה, על כך ששנות יום היו קיימות רק בפנטזיה.
על המים שהגיעו עד נפש וגרמו לנו להרים את השפורפרת, על הפגישה איתך שגרמה לחיינו להיראות אחרת.
החל מנקודה זו חוזר הזיכרון ונהיה בהיר, עובדה הגענו ליום בו אנחנו נפרדים בשיר.
החל מפגישתנו הראשונה ודרך השיחה היומית, ענת הייתה תמיד, אבל תמיד, הכי רגישה ואנושית.
החשש מפני תהליך מתיש, מעיק או "חופר" בשיחות ענייניות ונעימות התחלף חיש מהר.
השלבים הינם ברורים וחד משמעיים, ההוראות מובנות ומלוות תמיד בפירוט והסברים.
השילוב של הנ"ל עם גמישות, רגישות ופתיחות מחשבתית, ייצר עבורנו תקשורת יעילה וכימיה מופתית.
מאוד תומכת, משכנעת ובטוחה בדרכה, ענת היא יועצת השינה האחת והיחידה!

ענת, במילים קצת פחות מתחרזות, אנחנו רוצים להודות לך מקרב לב. הדרך ללילות רצופים בשינה, הייתה בזכותך לא פחות מנעימה. במקום שהשיחות בינינו יהוו נטל, הן היו משחררות, מרגיעות, מעודדות וכמובן מועילות וענייניות. את מתנסחת ומדברת באופן מאוד נעים ולחלוטין נטול התנשאות או ביקורתיות, ויחד עם זאת מתווה דרך ברורה ומותאמת לנו ולבן שלנו.
נהנתי לטעום מתפיסת העולם שלך לגבי גידול ילדים, זוגיות וחיי משפחה. אני חושבת שיש לך ראייה נכונה, בריאה, ריאלית ואוהבת. למדתי ממך המון (לא רק לגבי שינה!) ואהבתי מאוד לשוחח איתך. אין בכלל ספק, שנמליץ עלייך בלב שלם לכל מי שרק ירצה לשמוע.

תודה ענקית על תהליך נעים ופורה ועל הגעה ליעד (שלא האמנו שנגיע אליו בהתחלה) בבטחה ובהנאה.
בהמון המון הערכה,
אנחנו

*******

אין מילים לתאר את התודה העמוקה שאנחנו רוחשים לענת.
ענת הלכה אתנו דרך ארוכה, לא פשוטה לרגעים, יד ביד, שלב אחרי שלב, עד שמה שנראה פעם כמשימה בלתי אפשרית נהפך למציאות היומיומית שלנו.
בתחילת הדרך אלונה נרדמה רק על הידיים והתעוררה שוב ושוב במהלך הלילה.. בסוף התהליך היא נרדמת בעצמה במיטה וישנה לילה שלם ברצף. לאורך הדרך הרגשנו שאנחנו מפתחים שפה ברורה ותקשורתית יותר עם הבת שלנו.

בגדול, ענת עזרה לנו להיות הורים קצת יותר טובים (ושפויים) והכל במסירות, בסבלנות, באכפתיות ובזמינות (!) אינסופית.
יש בה שילוב נדיר של אסרטיביות עם גמישות, של בטחון בדרך עם פתיחות והקשבה לצרכים של ההורה ושל התינוק, ובדרכה המיוחדת הביאה הרבה מעצמה לשיטת לילה טוב (הנפלאה בפני עצמה).

ממליצים בחום.
בועז, יעל ואלונה.

*******

ענת יקרה,

לפני שנה ושלושה חודשים נולד מתן המתוק והחמוד. כבר מגיל שלושה שבועות התחיל לישון חמש שעות רצופות בלילה. השעות הרצופות התארכו ככל שגדל, עד שהגיע לשמונה שעות רצופות בגיל ארבעה חודשים.
ואז…. מהפך! מתן שלנו התחיל להתעורר לעיתים קרובות, ביקש לינוק, ונרדם רק בידיים או בהנקה. בגיל שבעה חודשים, אחרי שלא ישנתי יותר משלוש שעות רצופות כבר כמה חודשים פגשתי בך בקניון. נתת לי כמה טיפים וניסיתי, זה עזר והשתפר המצב אבל מתן עדיין התעורר כמעט כל שעתיים.
אחרי חודש התקשרתי אלייך מיואשת ומותשת שזהו- לא יכולה יותר!

באת, ישבת איתנו ערב שלם על מנת לשמוע ולראות את מתן. התחלנו לעבוד ובליווי צמוד יומיומי ידעת לתת הדרכה, עצות לא רק קשורות ישירות לשינה ועידוד כשכבר היינו על סף שבירה. כל זה כשלרגע לא ביטלת את האינטואיציות שלנו לגבי מה מתאים ומה לא.

לא האמנו שנגיע למצב שבו אנו אומרים למתן לילה טוב, מניחים במיטה והוא נרדם לבד. ויותר מזה, ישן לילות רצופים של 12 שעות!!1

אין לנו מילים להודות לך על התהליך, על התמיכה, הזמינות, ההקשבה והנכונות שיהיה לנו ולמתן טוב גם יחד.

המון המון תודה

רבקה ודן

*******

אני זוכרת את היום שהגעת אלינו לפגישה וישבת אצלנו בסלון, אני הייתי מתוסכלת ועייפה נורא.
סיפרתי לך שמיאה היא ילדה שלא ישנה מגיל 0, ששנת הצהריים שלה היא 20 דק אם בכלל ובלילה היא נרדמת רק על הידיים תוך כדי הליכה וזה לוקח לפחות שעה וחצי וככה גם אם היא מתעוררת באמצע הלילה. אני לא אשכח שהקשבת לי ואמרת שיש לזה פיתרון ואני עוד אשים את מיאה במיטה והיא פשוט תירדם…
אני זוכרת שהייתי בטוחה שאין סיכוי שזה יקרה וזאת איזה פנטזיה שעתידה לא להתגשם בחיים!
אז אחרי תהליך לא קצר, עם רגרסיות והתקדמויות הפנטזיה הזאת התגשמה!
זה לא יאומן אבל מיאה ילדה שישנה צהריים 3 שעות ונרדמת במיטה לבד תוך 15 דק ללילה שלם!
הלא יאומן קרה והכל בזכותך.
אני רוצה להודות לך מכל הלב על כמה שהיית סבלנית ומדהימה. התהליך היה ארוך ולא פשוט ותמיד היית שם בשבילי עודדת אותי ולא התייאשת עם סבלנות אין סופית!
תמיד ידעת מה לעשות ולייעץ וגם התחשבת בדרך שלי שעברתי עם מיאה.
אין ספק שההכרות איתך שינתה את חיי ונתנה לי כלים מדהימים ששווים הכל!
תודה רבה לך ענת על הכל בזכותך חיינו נהיו הרבה יותר טובים וכמובן עם יותר שינה טובה.
לא מספיק להיות יועצת שינה טובה, את יותר מזה ובגלל זה התהליך היה מוצלח.
תודה תודה תודה

נילי מיכאל ומיאה

*******

לפני שנה וחצי נולדו לנו תאומים מתוקים. היו תקופות ארוכות של בעיות שינה ..
וכשזה בא בכפול אפשר להעביר לילות שלמים ללא שינה!
בתור אמא לתאומים חיפשתי יועצת שינה מנוסה בתחום הספציפי הזה..
ומה יותר טוב מאשר יועצת שינה שהיא בעצמה אמא לתאומים?
ענת עזרה והדריכה טלפונית… וכל פעם אחרי השיחה הרגשתי הקלה… גם הילדים נרגעו והעצות ממש עבדו!
ענת את אשת מקצוע, את הגונה מאוד! ומעבר להכל את פשוט קוסמת!
אני כל כך שמחה שמצאתי אותך!
תודה תודה תודה!!