גנית פרג

לא פעם במהלך החיים, אנחנו שוקלים לעבור הסבה מקצועית, בין אם התחום בו עסקנו עד כה הוביל לשחיקה, ובין אם אנחנו מחפשים עבודה מאתגרת ומספקת יותר. לא מעט אנשים פונים למקצועות ההורות, ורוצים לעסוק בייעוץ שינה או להיות מדריכי הורים, כיוון שזהו תחום מבוקש שקהל היעד מתחדש כל הזמן וצמא לידע והכוונה. כיצד ניתן לעשות זאת? כל המידע הנחוץ במאמר שלפניכם.


מדריכי הורים

בשנים האחרונות, מקצועות ההורות השונים הפכו למקצועות מבוקשים בקרב רבים, זאת בשל העובדה שההורות מביאה עמה לא מעט אתגרים וקשיים כמו גם רגעים של חוסר אונים למול הפעוט. הרצון להדריך הורים טריים יכול לנבוע משלל סיבות, כשבין היתר מדובר בעבודה מרתקת המעניקה סיפוק אישי עצום.

על מנת להיות מדריכי הורים מקצועיים, חשוב לרכוש את הידע המקצועי הנכון ולקבל את מלוא הכלים בתחום, מה שמתאפשר באמצעות קורס הדרכת הורים. הלימודים כוללים מגוון רחב של קורסים מקצועיים כמו: מיומנויות בהדרכת הורים פרטנית, פסיכופתולוגיה של הילד, זוגיות בהורות, הדרכת הורים למתבגרים ועוד. כמו כן, ישנם קורסי בחירה הנוגעים בתחומים ייחודיים, דוגמת הדרכת הורים לילדים בעלי הפרעות קשב והיפראקטיביות, הדרכת צוותי חינוך ועוד.

תכנית הקורס למדריכי הורים היא תכנית מודולרית, כך שניתן ללמוד את תכני הקורס בקצב אישי ובהתאם ללוח הזמנים של כל אחד, כשהקורס הפותח הוא קורס מבוא להדרכת הורים, ומשם תוכלו להתקדם הלאה לקורסים נוספים. נוסף לכך, בין מרצי הקורס נמנים הפסיכולוג דור הררי וגנית פרג, אנשי מקצוע, בעלי ניסיון עשיר בתחום ההורות.


ייעוץ שינה

לא מעט משפחות בארץ מתמודדות מידי יום עם בעיות שינה של תינוקות, לכן זה לא מפתיע שייעוץ שינה נחשב לשירות חיוני בעבור הורים רבים. על מנת להיות יועצי שינה, יש להירשם ללימודי ייעוץ שינה לתינוקות, ללמוד את התחום לעומק ולהבין אותו על כל היבטיו, בין אם מדובר בהיבטים פיזיולוגיים, התנהגותיים, התפתחותיים ואפילו פסיכולוגיים. כמו כן, תלמדו כיצד לבנות תכנית עבודה להורים וכיצד ללוות אותם לכל אורך התהליך. מסלול הלימודים כולל מגוון קורסים מקצועיים, שיסייעו לכם להתמקצע בתחום, לסייע למשפחות רבות לצלוח את חודשי ההורות הראשונים, ולתת להם מענה ופתרונות לבעיות השינה של ילדיהם.

מקצועות ההורות הם ללא ספק מקצועות משמעותיים ומלאי סיפוק, כשכיום יש לא מעט אנשים שבוחרים במקצועות הללו כתעסוקתם העיקרית. אם גם אתם מעוניינים בהסבה מקצועית לתחום שיעניק לכם סיפוק גדול, אם אתם רוצים לסייע להורים להתנהל באופן המיטבי עם ילדיהם, הרי שקורסים כמו הדרכת הורים או ייעוץ שינה יהיו אידיאליים בעבורכם.

בבית למקצועות ההורות, השוכן בהוד השרון, תוכלו למצוא קורסים מקצועיים המועברים על ידי מיטב המרצים בתחום. הקורסים יעניקו לכם מידע מקצועי כמו גם את מלוא הכלים הנחוצים, על מנת שתוכלו להדריך הורים או לעסוק בייעוץ שינה באופן מקצועי.